بهترین دستگاه برش کاشی کدام است؟

چگونه بهترین دستگاه برش کاشی را انتخاب کنیم؟ بعید است پروژه کاشی‌کاری در پیش باشد و شما به دستگاه کاشی بر نیاز پیدا نکنید. اخیراً، ایجاد برش صحیح روی کاشی با بهترین دستگاه به چالشی مهم برای کاشی‌کاران بدل شده است. خیلی از اوقات، انواع کاترها یا کاشی‌برها به صورت کاربردی انتخاب نمی‌شوند و متعاقباً، چالش‌ها و مشکلاتی را به وجود می آورند.

کاشی‌ها معمولاً به سه دسته‌ی پرسلان، سرامیک و سنگ طبیعی تقسیم می‌شوند. نوع برش نیز به نوع کاشی و ضخامت آن بستگی دارد. برای اینکه برش دقیقی ایجاد کنید، به ابزار مناسبی نیاز دارید.

انواع دستگاه برش کاشی

کاشی‌بر دستی، ابزاری عالی برای کاشی‌هایی است که در شکاف‌های کوچک مثل لبه دیوار یا کف کاشی‌کاری‌شده قرار می‌گیرند. کار کردن با این دستگاه هم بسیار آسان است.

کاشی‌برهای دستی

وقتی صحبت از دستگاه های برش سرامیک می شود، گزینه های مختلفی در بازار وجود دارد. بهترین گزینه برای شما به نیازها، ترجیحات و بودجه شما بستگی دارد. در اینجا چند توصیه برتر برای دستگاه های برش برقی و دستی سرامیک آورده شده است:

اسکرایب و نیپر کاشی

این ابزارهای دستی، راهی سریع برای ایجاد برش بر روی کاشی‌های سرامیکی نازک به شمار می‌روند. قبل از هر کاری، باید کاشی را به صورت دستی اندازه‌گیری و علامت‌گذاری کنید. سپس، اسکرایب را به کاشی بچسبانید. نیپر هم وسیله‌ای شبیه به انبردست است و از آن می‌توان برای برش بر روی لبه کاشی‌ها استفاده کرد.

بعد از برش سرامیک احتمالا باید کاشی و سرامیک را بچسبانید. دقت کنید حتما از چسب کاشی و سرامیک مرغوب و با کیفیت استفاده کنید که نتیجه ی نهایی کار شما درست باشد

نیپر کاشی

 

کاشی‌برها اندازه‌های مختلفی از scoring wheels دارند که در ادامه، به اندازه‌های خاص هر کدام اشاره می‌شود:

  • 6 میلی متر: کاشی‌های دیوار سرامیکی
  • 8 میلی متر:کاشی‌های پرسلان تخت و دیوارهای سرامیکی و کف کاشی‌کاری‌شده
  • 10 میلی متر: کاشی‌های پرسلان تخت و کاشی‌های کف سرامیکی
  • 18 میلی متر: کاشیی‌های پرسلانی ساختارمند با بافت ویژه
  • 22 میلی‌ متر: پرسلان ساختارمند با بافت سخت

اگر می‌خواهید برشی سریع ایجاد کنید، توصیه می‌شود از کاشی‌برهای دستی استفاده نمایید. این کاترها ارزان‌تر از کاترهای برقی هستند، گرچه قدرت کمتری دارند.

گیر کاشی

نیپک کاشی یک ابزار دستی دستی است که برای برش قطعات کوچک کاشی و سرامیک طراحی شده است. این کار با گاز گرفتن قطعات کوچک کاشی با لبه‌های تیز آن، آن را برای شکل دادن به کاشی‌ها یا برش قطعات کوچک ایده‌آل می‌کند.

کاتر شیشه

کاتر شیشه ابزاری دستی است که برای برش شیشه طراحی شده است، اما می توان از آن برای برش کاشی و سرامیک نیز استفاده کرد. دارای یک چرخ کوچک و تیز است که سطح کاشی را می‌چرخاند و به راحتی می‌توان آن را در امتداد خط امتیازدهی کرد. برش های شیشه ای برای برش اشکال و منحنی های پیچیده در کاشی های سرامیکی ایده آل هستند.

برش کاشی

برش کاشی یک ابزار برش دستی است که برای برش کاشی های سرامیکی به خطوط مستقیم طراحی شده است. این کار به این صورت است که سطح کاشی را نمره می دهد و سپس آن را در امتداد خط امتیازدهی می کند. برش های کاشی در اندازه های مختلف وجود دارند و برای برش سریع و کارآمد کاشی ایده آل هستند.

کاشی بر دستی

کاشی‌برهای برقی

این نوع کاترها از تیغه‌هایی با روکش الماس ساخته شده‌اند که سرعت بسیار بالایی دارند. برای اطمینان حاصل کردن از خنک ماندن تیغه با وجود اصطکاک در حین برش، کاتر دارای مخزن آبی زیر تیغه یا مجهز به جت قوی آبی است که هدفش صرفاً خنک نگه داشتن تیغه می‌باشد.

با اینکه می‌توان کاترهای برقی را روی کاشی‌های سرامیکی به کار برد، اما ترجیحاً از کاشی‌برهای برقی برای کار کردن با  مواد متراکم‌تر و سخت‌تر مثل پرسلان ضخیم و کاشی‌های از جنس سنگ‌های طبیعی استفاده کنید.

کاشی‌برهای برقی دارای قابلیت تنظیم سرعت هستند. از طرفی، کاترهای برقی در مواردی که نیاز به برش‌های مورب یا خاص وجود دارد، بهترین گزینه به شمار می‌روند.

اره کاشی

اره کاشی یک دستگاه برش سرامیک الکتریکی قدرتمند است که به طور خاص برای برش کاشی و سرامیک طراحی شده است. دارای تیغه الماسی است که می تواند برش های دقیقی انجام دهد و همچنین می تواند برای برش مواد دیگر مانند سنگ و چینی استفاده شود.

اره کاشی

بهترین دستگاه برش کاشی و سرامیک

به طور کلی، بهترین دستگاه برش سرامیک برای شما به نیازها و ترجیحات خاص شما بستگی دارد. عواملی مانند اندازه کاشی هایی که می خواهید برش دهید، میزان دقت مورد نیاز و بودجه خود را هنگام انتخاب ماشین مناسب برای نیازهای خود در نظر بگیرید.

هنگام مقایسه ماشین های کاشی کاری، برخی از عواملی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

اندازه و ظرفیت

بسته به اندازه منطقه ای که باید کاشی کاری کنید، ممکن است به ماشین بزرگتر یا کوچکتری نیاز داشته باشید. ابعاد دستگاه و مقدار کاشی را که می تواند در آن نگه دارد در نظر بگیرید.

سرعت و کارایی

برخی از ماشین‌ها ممکن است سریع‌تر از بقیه باشند و برخی ممکن است به کار دستی بیشتری نیاز داشته باشند. در نظر بگیرید که چقدر سریع به انجام کار نیاز دارید و آیا دستگاه می تواند حجم کار را تحمل کند یا خیر.

دوام و قابلیت اطمینان

به دنبال ماشین هایی باشید که با دوام ساخته شده اند و از مواد با کیفیت بالا ساخته شده اند. بررسی‌ها و رتبه‌بندی‌ها را بررسی کنید تا ببینید آیا کاربران با دستگاه مشکل یا نقصی را تجربه کرده‌اند یا خیر.

تطبیق پذیری

برخی از ماشین های کاشی کاری برای انواع خاصی از کاشی ها یا سطوح طراحی شده اند. مطمئن شوید دستگاهی که انتخاب می کنید با کاشی هایی که استفاده می کنید سازگار است.

قیمت

هزینه دستگاه و اینکه آیا با بودجه شما مطابقت دارد را در نظر بگیرید. همچنین، هر گونه هزینه تعمیر و نگهداری مداوم را در نظر بگیرید.

در نهایت، بهترین ماشین کاشی کاری برای شما به نیازها و نیازهای خاص شما بستگی دارد. ممکن است قبل از تصمیم گیری در مورد گزینه های مختلف تحقیق کنید و نظرات سایر کاربران را بخوانید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + چهار =

خانهفروشگاهحساب کاربریسبد خرید