تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری چیست؟

چسب کاشی پودری یا خمیری؟

برای اینکه سرامیک های دیوار و کف را به راحتی نصب کنید می توانید از چسب کاشی پودری و چسب کاشی خمیری استفاده نمایید. هر یک از چسب های کاشی که پودری و خمیری هستند را با مواد متفاوتی تولید کرده اند. شما برای استفاده از انواع چسب های پودری و خمیری باید مزیت ها، ویژگی ها و نحوه استفاده از آنها را یاد بگیرید.

در این مطلب تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری،کاربرد و مزایای هرکدام را مورد بررسی قرار دادیم.

ضمن این که چسب‌های کاشی برای اتصال به سطوح گزینه بهتری نسبت به شن و ماسه هستند و هزینه دردسر و مشکلات کم‌تری نیز برای شما به وجود می‌آورند. اما باید در استفاده از آن‌ها دقت کرد.

انتخاب نوع درست، میزان مشخص و همین‌طور شرایط خاص استفاده، کلیدی‌ترین و مهم‌ترین امر در مورد چسب کاشی و سرامیک  است که در ادامه به طور مفصل درخصوص چسب کاشی پودری یا خمیری؟ صحبت خواهیم کرد.

چسب کاشی پودری یا خمیری کدام یک مناسب تر است؟

 

چسب کاشی پودری

ترکیباتی که در چسب کاشی پودری وجود دارند بر اساس سیمان می باشد. این چسب را با دیگر افزودنی ها ترکیب کرده اند. برخی از چسب های کاشی قدرت چسبندگی بیشتری دارند که شما بتوانید به راحتی آنها را در هر سطوحی مورد استفاده قرار دهید.

به عنوان مثال باید بدانید که این چسب ها را برای سرامیک های بسیار قدیمی مورد استفاده قرار می دهند. این چسب انتخاب بی نظیری برای بازسازی می باشد. چسب های پودری با استفاده از افزودنی های پلیمری به درستی تقویت می شوند. این چسب ها به عنوان پرکاربردترین چسب های کاشی شناخته می شوند.

پیش از اینکه چسب های پودری را استفاده کنید باید آنها را با آب ترکیب نمایید، در این صورت حالت خمیری به دست می آورند. در کمترین بازه زمانی این چسب ها خشک می شوند.

وجود پلیمر در چسب های کاشی پودری موجب شده که آنها مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت داشته باشند. چسب های پودری به دلیل قیمت مناسبی که دارند مورد استقبال بسیاری از مشتریان قرار گرفته اند. شما در محیط هایی که رطوبت زیادی دارند می توانید از این چسب ها استفاده کنید.

زمان استفاده از چسب های پودری میزان استاندارد آب و پودر اهمیت زیادی دارد. اگر نسبت آنها با یکدیگر هماهنگ نباید کیفیت چسبندگی پودر کاهش پیدا می کند. روی سطوح بتنی، در قسمت هایی که رطوبت زیادی دارند، روی کاشی های قدیمی و … این نمونه چسب ها را مورد استفاده قرار خواهند دارد. قدرت و استحکام چسب های پودری بسیار عالی است.

کاربرد ها

کاربرد چسب کاشی و پودری را بررسی میکنیم و یکی از دلایل خرید این محصول را میتوانید مطلع شوید.

  • استفاده از این چسب ها برای نصب کاشی و سرامیک بر روی سطوح بتنی و رنگ شده توصیه می شود.
  • در قسمت هایی از خانه که رطوبت و گرما زیاد است از چسب کاشی پودری استفاده می شود.
  • برای نصب کاشی تازه روی کاشی بسیار قدیمی می توان  به این صورت از چسب کاشی پودری استفاده کرد.
  • در حال حاضر قوی ترین ماده ای که می توان برای چسباندن کاشی و سرامیک روی سطوح مختلف استفاده کرد، چسب پودری است.

چسب کاشی خمیری

چسب کاشی خمیری

 چسب کاشی خمیری به شکل خمیر هستند و از همان ابتدا می توانید آنها را به راحتی استفاده کنید. شما بعد از اینکه چسب های خمیری را استفاده کردید باید 72 ساعت به آنها اجازه دهید تا خشک شوند.

قیمت چسب های خمیری نسبت به مدل های پودری بیشتر است. چسب های خمیری در محیط هایی که مرطوب هستند نباید استفاده شوند. چسب های خمیری را می توانید برای سطوح متنوعی مانند آشپزخانه و مکان های دیگر مورد استفاده قرار دهید. اگر در زمینه نصب کاشی تازه کار می باشید، باید از چسب های خمیری استفاده کنید.

برای استفاده از چسب های کاشی خمیری باید آنها را روی سطوح سنگی و گچی به کار بگیرید. شما جهت چسباندن کاشی در آشپزخانه می توانید این نمونه چسب ها را به کار بگیرید.

چسب های خمیری برای استفاده، محدودیت زیادی دارند. به دلیل ترکیب آب و چسب، تاریخ انقضاء چسب ها معین شده می باشد. عملیات واردات این چسب ها، خطر تمام شدن انقضاء آنها را افزایش می دهد.

زمانی که چسب های پودری را با آب ترکیب نکنید تاریخ انقضاء آنها بیشتر خواهد شد. شما برای یک متر مربع کاشی به 5 یا 7 کیلوگرم چسب خمیری نیاز خواهید داشت. برای یک متر مربع کاشی تنها نیاز است که 3 یا 5 کیلوگرم چسب پودری استفاده کنید

معمولاً از این چسب نیز برای اتصالات کاشی و سرامیک روی سطوح گچی و سنگی استفاده می‌شود. ضمن این که چسباندن کاشی در آشپزخانه نیز بیشتر با مدل خمیری انجام خواهد شد و همان‌طور که بیان کردیم، گزینه خوبی برای استخرها، حمام و حتی سرویس بهداشتی نیست اما در مقابل به‌راحتی قابل‌استفاده است و نیازی به آماده‌سازی ندارد.

نحوه استفاده از چسب کاشی پودری

چسب‌های کاشی به شکل پودری معمولاً بر پایه سیمان ساخته شده و حتی در ترکیبات چسب کاشی پودری خود دارای مقادیر شن و ماسه هستند. معمولاً این چسب‌ها کافی است که از دستورالعملی که روی بسته‌بندی درج شده است پیروی کنید.

همان‌طور که مشخص است این محصول ساختار پودری دارد و لازم است که ابتدا با آب مخلوط شده و سپس وقتی ساختار خمیری به خود گرفت، از آن برای چسباندن کاشی روی سطوح استفاده شود.

در مقابل وجود متریال پلیمر سبب شده است که این چسب بعدازاین که خشک می‌شود چسبندگی فوق‌العاده‌ای داشته و مقاومت ایده آلی را در مقابل رطوبت و آب و عوامل مزاحم از خود نشان دهد. اصلی‌ترین بحث تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری در نحوه استفاده است.

همچنین بخوانید: بهترین چسب برای سرامیک شکسته

نحوه استفاده از چسب کاشی خمیری

در استفاده از مدل خمیری شما باید آن را به‌صورت آماده و بدون نیاز به‌اضافه کردن مواد دیگر مصرف کنید. اگر لازم به استفاده از این ماده برای نصب کاشی و سرامیک در پروژه‌های ساختمانی باشد، اول باید سطوح ناهموار رفع و برطرف گردند.

برای این کار می‌توان از پرایمرهای مخصوص و همین‌طور چسب بتن استفاده کرد. چسب‌های خمیری همین‌طور برای خشک‌شدن نیاز به 72 ساعت زمان دارند.

چسب کاشی خمیری از نظر استحکام مقاومتی و رطوبتی نسبت به مدل پودری گزینه بهتری نیست به همین منوال معمولاً از آن در پروژه‌هایی مانند سرویس بهداشتی و… استفاده نمی‌شود و بیشتر کارفرمایان ترجیح و تشخیصشان استفاده از نوع پودری است.

برعکس در صورتی ‌که قصد استفاده از متریال چسب در آشپزخانه، پذیرایی و… را دارید می‌توانید به سراغ مدل خمیری بروید که دردسر کم‌تری دارد و به‌سرعت بیشتری قابل‌اجرا است.

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری

ابتدا بهتر است در مورد نحوه استفاده از این دو اطلاعاتی را به دست آوریم.

هر کدام از این چسب کاشی و سرامیک ها ویژگی ها و معایب و مزایای خود را دارند که به مقایسه آن ها میپردازیم.

چسب‌های خمیری معمولاً با آب مخلوط شده و سپس به‌صورت خمیری عرضه می‌شوند. کسانی که کاشی را نصب می‌کنند از چسب خمیری بیشتر استفاده می‌کنند.

چون هم دردسر زیادی برای آماده‌سازی ندارد و همین‌طور اضافه‌شدن آب برای پودر چسب می‌توان ترکیبات شیمیایی فعال را خیلی زود مورد استفاده قرار داد.

در مقابل چسب‌های خمیری، مدل‌های پودری محدودیت استفاده خاصی ندارند و می‌توان به‌راحتی و بدون پیچیدگی از آن‌ها استفاده کرد. برای این کار مقدار مشخصی از آب و یا رزین را به ماده اضافه می‌کنید و سپس پروسه اتصال کاشی را انجام می‌دهید.

معمولاً چسب‌های کاشی پودری تا زمانی که به آن‌ها آب اضافه نکنید، مشکلی نخواهند داشت و قابل نگه‌داری هستند. مقدار مصرف چسب کاشی خمیری برای هر مترمربع حدود 4 کیلوگرم بوده و دوام و ماندگاری فوق‌العاده بالایی دارند و قابل‌اجرا روی تمامی سطح‌های افقی و عمودی هستند.

در مدل خمیری شما عموماً از حجم بیشتری استفاده می‌کنید و این میزان به بیش از 5 تا 7 کیلوگرم می‌رسد. همین‌طور چسب‌های پودری قیمت کم‌تری دارند و بسته‌بندی آن‌ها ساده‌تر است.

مقایسه چسب کاشی پودری و خمیری

در بررسی انتخاب بین چسب کاشی خمیری یا پودری در مورد مزیت‌ها صحبت کردیم. به طبع وقتی یک نمونه متریال کیفیت و مزیت‌های بیشتری داشته باشد، انتخاب محبوب‌تری خواهد بود. معمولاً در نوع خمیری هزینه شما بر حسب میزان مصرف بالاتر خواهد بود یعنی برای هر مترمربع باید تا 7 کیلوگرم مصرف کنید. قدرت و چسبندگی در این مدل کم‌تر است و خاصیت ارتجاعی نیز پایین است.

ماندگاری دوام نیز آن‌طور که بایدوشاید مناسب نبوده و در نهایت این محصول فقط روی دیوار قابل‌استفاده است و از آن برای چسباندن کاشی و سرامیک به کف استفاده نمی‌شود.

همین‌طور تحمل سرما و گرما، تغییرات مداوم آب‌ و هوایی و یا حتی یخ‌زدن را ندارد و درصورتی‌که محیط شما عاری از رطوبت نیست، نباید به سراغ این مدل بروید. بحث این است که در بررسی چسب کاشی خمیری یا پودری شما باید به حوزه و نوع استفاده خودتان دقت داشته باشید.

معمولاً چسب‌های خمیری نیاز به محدوده خاص دمایی برای خشک‌شدن دارند پس نمی‌توان از آن‌ها در شرایط اضطراری استفاده کرد. و تفاوت چسب خمیری بر همین موضوع اعمال میگردد.

چسب خمیری

چسب کاشی پودری یا خمیری کدام یک برای شما مناسب تر است؟

تمامی مزیت ها، ویژگی ها و کاربرد چسب کاشی پودری و چسب کاشی خمیری را معرفی کردیم تا شما به راحتی یکی از آنها را انتخاب نمایید. در واقع شما بر اساس نوع پروژه ای که در اختیار دارید می توانید یکی از چسب های پودری یا خمیری را خریداری کنید.

چسب های خمیری از آنجایی که آماده هستند مزیت زیادی دارند و بیشتر نصاب ها آنها را استفاده می کنند. زحمت آماده سازی چسب خمیری برای نصاب ها کمتر می شود. استفاده از چسب های خمیری بسیار آسان است و به همین دلیل افراد زیادی ترجیح می دهند بسته بندی های چسب خمیری را خریداری کنند.

با این وجود مزیت هایی که چسب های کاشی پودری دارند نسبت به مدل های خمیری بیشتر است. شما تا دو سال می توانید از چسب های پودری در صورت اضافه نکردن آب، استفاده نمایید.

مقاومت بالای چسب های پودری نسبت به مدل های خمیری بیشتر است و این مسئله برای بسیاری از مشتریان اهمیت دارد. شما بر روی دیوار و بر روی کف ساختمان می توانید انواع چسب های پودری را مورد استفاده قرار دهید. به طور کلی برای انتخاب هر یک از چسب های خمیری و پودری باید تمامی موارد بیان شده را در نظر بگیرید و سپس آنها را بخرید.  

نکات مهم در مورد چسب پودری کاشی

نتیجه گیری:

امیدواریم با خواندن این مقاله و بررسی تفاوت های چسب کاشی پودری و خمیری به نتیجه ی درستی رسیده و انتخاب مناسبی در جهت انجام کار های ساختمانی خود داشته باشید.

شورلول ایرانیان تولید کننده انواع مصالح ساختمانی از جمله چسب های کاشی و سرامیک با استانداردهای اروپا بوده و محصولات با قیمتی قابل رقابت به بازار عرضه میکند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 9 =

خانهفروشگاهحساب کاربریسبد خرید