5 نکته طلایی برای خرید مصالح ساختمانی

راهنمای خرید مصالح ساختمانی

 انتخاب مصالح ساختمانی با کیفیت و بادوام برای هر پروژه ساختمانی، مسکونی، اداری و حتی بازسازی منازل بسیار مهم است. در این مقاله به 5 نکته اشاره خواهیم کرد که لازم است برای تهیه این نکات را بدانید.

در ظاهر شناسایی و خرید محصولات ساختمانی با یک جستجوی ساده در گوگل و یا گشت و گذار در مناطق بورس فروش محصولات ساختمانی کاری ساده و کوتاه به نظر می آید و البته شاید برای کسانی که به تازگی قصد شناسایی این محصولات باکیفیت برای پروژه های خود را دارند، کمی خسته کننده و نسبت به تنوع محصولات موجود در بازار نامطمئن و بی اعتماد باشند.

انتخاب مصالح ساختمانی

انتخاب مصالح در ساختمان به عوامل زیادی از جمله کاربری اتاق، وسعت اتاق، شرایط آب و هوایی، فرهنگ و عادات ، تعداد استفاده کنندگان همزمان، مسائل زیبایی شناختی، مسائل اقتصادی و نگهداری بستگی دارد.  اگرچه قابلیت اطمینان ساختمان به سازه و سازه داخلی بستگی دارد، اما انتخاب صحیح مصالح متداول می تواند باعث افزایش زمان استفاده از ساختمان و کاهش دفعات تعمیر و نگهداری شود.

برای تهیه محصولات ساخت و ساز نیاز به دانستن نکاتی است که اغلب به آن توجه نمیکنند. دانستن این نکات باعث میشود در تهیه و خرید این محصولات آگاهانه و درست تصمیم بگیرید

مراحل انجام پروژه های ساختمانی به دو دسته تقسیم می شوند

1)سفت کاری

2) نازک کاری

در وهله اول سفت کاری انجام می شود که شامل اسکلت سازه، دیوارچینی، تاسیسات دیوارها و غیره می شود.
پس از آن، متخصص شما برای محافظت از عناصر سازه، قابل سکونت ساختمان و زیبایی محیط، نازک کاری را انجام می دهد.

انواع مصالح نازک کاری

بتن: 

بتن یکی از مهمترین مصالح ساختمانی نازک کاری مورد استفاده در پروژه های مختلف می باشد.با شنیدن اسم بتن احتمالا به یاد رنگ خاکستری می افتیم
بتن اغلب در مکان های عمومی،مکان های صنعتی، انبارها، جاده ها و غیره استفاده می شود.

در استفاده از بتن باید حتما توجه داشت که از چسب بتن با کیفیت کمک گرفت تا دوام و استحکام بتن بیشتر ودر نتیجه طول عمر سازه بالاتر برود

انواع مصالح ساختمانی

کاشی و سرامیک:

سرامیک یکی دیگر از محصولات ساختمانی است که با یا بدون خاک رس رنگی و لعاب ساخته می شود.
سرامیک ها در اندازه های مختلف مربع و مستطیل ساخته می شوند.
امروزه این محصولات به روش های مختلف تولید می شود

برای چسباندن سرامیک ها از چسب کاشی و سرامیک استفاده میشود که حتما باید روش استفاده از آن را بلد باشیم و شرایط محیطی را در نظر بگیریم تا نتیجه مطلوب حاصل شود

انواع مصالح ساختمانی نازک کاری

سنگ:

استفاده از سنگ در ساختمان سازی به دلیل استحکام، سختی، زیبایی، دوام و قابلیت تمیز کنندگی آن همواره رواج داشته است، اگرچه به دلیل ویژگی خاص آن معمولاً از این ماده در نمای بیرونی ساختمان ها استفاده می شود.

سنگ طبیعی مصالح ساختمانی مناسبی برای طراحی داخلی شماست. با سنگ می توانید گرما و جذابیت را به خانه خود بیاورید. به عنوان مثال، گرانیت یکی از سخت‌ترین و متراکم‌ترین سنگ‌های طبیعی است که به آن کمک می‌کند تا درخشندگی و مقاومت در برابر لکه خود را نسبت به سایر مواد حفظ کند.

موزاییک:

موزاییک نوعی بتن است که دارای سطح هوازدگی و ظاهری خالدار و درهم است. در کف، پله، قرنیز و نمای ساختمان استفاده می شود. کفپوش موزائیک ارزان و بادوام و یکی از رایج ترین انواع کفپوش در ایران است. اکثر ساختمان های مسکونی و آموزشی و برخی ساختمان های تجاری، اداری و بهداشتی مجهز به این نوع کفپوش هستند

آجر:

آجر ماده ای پرکاربرد در صنعت ساختمان است که در گذشته از آتش خشت به دست می آمد. آجرهای سفالی که در گذشته استفاده می شد به روش دستی و ماشینی تولید و به دست مصرف کننده می رسید.
آجر را می توان یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی دانست که از خاک رس و سایر مواد در کوره های آجرپزی با حرارت بالا تولید می شود.

مصالح ساختمانی نازک کاری

ملات:

ماده ای خمیری شکل است که مصالح ساختمانی را به یکدیگر می‌چسباند و آن‌ها را به دیوار و سایر اجزای ساختمان بدل می‌سازد. عمل پنجگانهٔ زیر را انجام می‌دهند: قطعات را به یکدیگر می‌چسبانند و فضای ما بین آن‌ها را پر می‌نمایند

ملات ها به منظور استفاده در محیط های آبی تولید می شوند و اگر در مجاورت با آب قرار گیرند سخت می گردند،. از جمله ملات ها می توان به ملات ماسه و آهک، ملات ماسه و سیمان و ملات خاک شنی و آهک اشاره نمود.

اصول تهیه و خرید مصالح ساختمانی

اصل ماندگاری و دوام

بسیاری از پیمانکاران، الویت انتخاب خود را بودجه مشخص شده برای پروژه خود قرار می دهند و شاید به ناچار با خرید محصولات بی کیفیت و بی نام و نشان خود را درگیر کسری بودجه در انجام پروژه ها نمی کنند.

تنها بهترین پیمانکاران ساختمانی میدانند که در مرحله نخست برای انتخاب محصولات ساختمانی باکیفیت و ماندگار، پروژه های اجرا شده توسط محصولات تولیدی هر شرکت را با هم مقایسه کرده و تاثیرگذاری این محصولات طی سال های طی شده را اصل مهم در انتخاب محصولات ساختمانی قرار دهند.

مثلا برای آنالیز رنگ نمای ساختمان ضدآب باید ازمایش کنید که این رنگ بعد از چندبار بارش باران ثابت میماند و آنقدر با کیفیت هست که در مدت زمان طولانی تغییر رنگ ندهد؟

اصل ضمانت

وقتی درمورد ماندگاری و دوام محصولات ساختمانی صحبت میکنیم، درواقع از اصالت و ضمانت محصولات صحبت کرده ایم. مواد و محصولات ساخت و ساز هرکدام به تنهایی دارای ضمانت عاری از نقص از طرف سازنده و تولید کننده در بازه های زمانی مختلف هستند.

حتما به این نکته مهم توجه داشته باشید که برای پروژه ساختمانی شما چه بازه زمانی گارانتی مناسب است و در ادامه به جستجو برای انتخاب محصول ساختمانی موردنیاز خود اقدام کنید.

برای مثال: اگر دیوارهای اجرا شده در پروژه ی شما عمر محدودی داشته باشند و از مصالح ساختمانی کم دوام و بی کیفیت درست شده باشند، چه فایده ای دارد که برای زیر سازی این دیوارها از محصولات باکیفیتی استفاده کنید که ضمانت 20ساله دارند؟!

راهنمای خرید مصالح ساختمانی

همچنین بخوانید: چگونه سرامیک شکسته را ترمیم کنیم؟

ساخت و ساز سبز

امروزه توجه بیشتری به ساخت و ساز سبز و استفاده از محصولات و مواد سازگار با محیط زیست شده است. انتخاب اکثر پیمانکاران و صاحبین پروژه مصالح ساختمانی سازگاز با محیط زیست است.

توجه داشته باشید این نوع محصولات در اختیار شرکت هایی با پتانسیل تولید بالا و در اختیار داشتن آزمایشگاه های مجهز است.

برندها و تولیدکنندگانی هستند که کیفیت محصولات تولیدی خود را فدای این موضوع کرده و به بهانه تولید مصالح سازگار با محیط زیست، محصولاتی بی کیفیت وغیراستاندارد وارد بازار می کنند،

پیشنهاد ما این است که سابقه ی تولید و استانداردهای ملی و بین المللی این تولیدکنندگان را بررسی کنید.

نشانه شناسایی این شرکت ها و تولیدکنندگان، پروژه های ملی و بین المللی است که در داخل و خارج از کشور انجام داده اند.

امروزه کشورهای بسیار زیادی با رعایت حفظ اصول محیط زیستی اقدام به همکاری و مشارکت در پروژه های ساخت و ساز میکنند.

قیمت مصالح ساختمانی

همه مواد و  محصولات ساختمان با کیفیت لزوما گران نیستند، حتی ممکن است شرایط ویژه ای از تولیدکنندکان دریافت کنید که با حفظ کیفیت نسبت به سایر محصولات مشابه ارزان تر باشند.

اگر بودجه ی کمی دارید و تمایل به استفاده از محصولات باکیفیت هم دارید همیشه راه هایی وجود دارد که شما را به منزل‌گاه مقصود برساند.

خیلی از تولیدکنندگان و شرکت های با اصالت و مشتری مدار، برای شما وقت میگذارند و به شما مشاوره میدهند و همینطور متناسب با میزان خرید شما از محصولاتشان برای شما شرایط تخفیف قائل می شوند.

اگر از تولیدکننده محصولات ساختمانی به صورت عمده و یا متناسب با میزان موجه خرید کنید قطعا دریافت تخفیف غیرمعمول نخواهد بود.

پس به شما پیشنهاد میکنیم قبل از مذاکره و ایجاد ارتباط با شرکت مورد نظر تصمیم گیری نکنید و حتما درخواست جلسه مشاوره داشته باشید.

مشتری مداری و همراهی شما در این مسیر توسط شرکت مورد نظر خود نشانه اصالت و رعایت اصول فروش صادقانه و استاندارد است.

نتیجه گیری

در این مطلب به انواع مصالح ساختمانی پر اهمیت برای نازک کاری و نکات خرید محصولات آن اشاره کردیم آخرین و یکی از مهم ترین نکات در استفاده از این مصالح اجرای آن توسط یک متخصص می باشد. اصولا شرکت ها و تولیدکنندگان معتبر و قدیمی از مشاورین متخصص در این حوزه برای مشاوره با شما استفاده میکنند.

ما در این مطلب سعی کردیم تا بهترین راهنمای خرید مصالخ ساختمانی را برای شما آماده کنیم درصورتیکه شما هم در این زمینه تجربیاتی دارید برای ما و سایر خوانندکان این مطلب به اشتراک بگذارید تا در بروزرسانی های بعد این مقاله از آن استفاده کنیم 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

خانهفروشگاهحساب کاربریسبد خرید