تفاوت ایزوگام و عایق نانو چیست

تفاوت ایزوگام و عایق نانو چیست؟

برای عایق نانو در ایران به طور کلی از سه گزینه استفاده می شود. هر کدام از این گزینه ها مزایا و معایب خود را دارند. برای عایق کاری باید از مواد ایزوگام، قیرگونی یا نانو پلیمر استفاده کنید.
که هر کدام از این مواد دارای مزایا و معایبی هستند و شاید برخی کاربردها خواص بهتری داشته باشند. و با توجه به این مقاله به بررسی  تفاوت ایزوگام و عایق نانو می پردازیم و مزایا و معایب هر کدام را توضیح می دهیم.

ایزوگام چیست؟

ایزوگام یک نوع عایق نانو می باشد که از قیر، پشم شیشه، پلی استر و روکش آلومینیوم درست می شود. تنها تفاوت مواد سازنده ایزوگام در روکش آلومینیوم است.

در مناطقی که نور مستقیم خورشید وجود دارد ایزوگام دارای روکش آلومینیوم بوده ولی مکان های داخلی مثل سرویس بهداشتی، استخر و… فاقد روکش آلومینیوم خواهد بود.

مزایای ایزوگام

  1. دارا بودن استاندارد
  2. عدم نیاز به لایه های پوششی محافظ مجزا
  3. تعمیر زود و بسیار آسان
  4. چسبندگی بالا به انواع سطوح
  5. سازگاری بالا با محیط زیست

معایب ایزوگام

  1. قیمت بالا
  2. غیر قابل انعطاف
  3. طول عمر پایین
  4. نیازمند مراقبت زیاد
  5. پوسیدگی در صورت تجمع آب
  6. باد کردن وشکست
  7. بعد از تعمیر دچار ناهمواری میشود

 

برخی از معایب ایزوگام

 

عایق نانو چیست؟

عایق نانو ساخته شده از رزین های اکرلیکی با انعطاف پذیری و مقاومت بالا در مناطقی با شرایط جوی سخت مه بر روی انواع سطوح بتنی، کاشی، فولاد گالوانیزه و آسفالت قابل اجرا است. نحوه ی استفاده بسیار آسان این محصولات یکی دیگر از عوامل محبوبیت در زمان حال است.

مزایای عایق نانو

  1. اجرای بسیار آسان
  2. مقرون به صرفه
  3. ایمنی بالا در حین اجرا
  4. صرفه جویی در مصرف انرژی
  5. منعطف
  6. مقاومت بالا در برابر نفوذ آب
  7. بدون ایجاد آسیب به سطح با یک قلمو تعمیر می شود
  8. مقاومت بالا در مقابل نور و اشعه خورشید
  9. چسبندگی بالا
  10. مورد استفاده در تمامی مکان هایی که در معرض آب و باران هستند
  11. بدون نیاز به تخریب
  12. غیرقابل اشتعال
  13. بدون بو و غیر سمی
  14. دوستدار محیط زیست

معایب عایق نانو

از جمله مهمترین معایب عایق نانو، تراکم در برخی از مناطق پیرامونی؛ می تواند مقاومت بالا و عدم دسترسی را بیان کند.

تفاوت ایزوگام و عایق نانو

تفاوت ایزوگام و عایق نانو

عایق نانو در برابر رطوبت و تجمع آب نفوذ ناپذیری بالایی دارد. ضمناً هنگام نصب عایق ایزوگام توصیه می شود تا حد امکان از تجمع برف و باران بر روی ایزوگام جلوگیری شود. همچنین عایق نانو از سطح جدا نمی شود و بر خلاف ایزوگام باد نمی کند.

 نحوه اجرا ایزوگام و عایق نانو

عایق نانو به صورت دوغاب اجرا می شود.ایزوگام زمان کمتری برای نصب دارد و در حین اجرا محدودیت هایی مانند ایزوگام ندارد یعنی 28 روز از اجرای بتن سیمانی می گذرد.

تفاوت عایق نانو و ایزوگام از نظر رطوبت و نور خورشید

عایق نانو نفوذپذیر بوده و در برابر تجمع آب مقاومت بالایی دارد. بر خلاف ایزوگام، به طور کلی توصیه می شود در هنگام بارش برف و باران تا حد امکان از تجمع برف و باران در ایزوگام خودداری کنید. علاوه بر این، ایزوگام می تواند متورم شود، اما عایق نانو کشیده نمی شود و از سطح جدا نمی شود.

اهمیت استفاده از عایق نانو چیست؟

استفاده از عایق نانو در مناطق جغرافیایی بارانی و یا فصول پاییز و زمستان بسیار دارای اهمیت است. از عایق های نانو در مکان های مرطوب مثل استخر، جکوزی، حمام و سرویس های بهداشتی هم استفاده میشود.

کار عایق نانو، حفاظت از لایه های زیرین ساختمان است و از بروز رطوبت جلوگیری کرده و شما را در برابر خسارات دردسر ساز و هزینه جلو گیری میکند. یکی از پرکاربردترین مکان های مورد مصرف سقف خانه و پشت بام خانه ها است.

در صورت عدم استفاده از عایق نانو، با نفوذ رطوبت به لایه های زین، فلزها دچار زنگ زدگی و یخ زدگی میشود.

همچنین بخوانید : معرفی بهترین چسب کاشی استخری

بهترین عایق نانو در ایران

یکی از بهترین عایق نانو متعلق به شرکت شورلول ایرانیان است که دارای استانداردهای ملی و بین المللی است و با مشارکت تراکو سوئد در 75 کشور دنیا مورد استفاده قرار میگیرد. این محصول بانام تجاری FlexiCoat به بازار عرضه شده و با قابلیت انعطاف پذیری بالا دارای طول عمر بسیار زیادی است. به راحتی با یک قلمو و یا اسپری قابل اجرا است.

جمع بندی

عایق نانو به سطح زیر کار اجازه تنفس داده و دارای ضخامت بسیار کمتری در مقایسه با ایزوگام است، به همین دلیل با استفاده از عایق نانو دچار شوره زدن و کپک زدن نمی شود. تمامی محصولات نوین ساختمانی با رعایت پروتکل های محیط زیستی تولید شده و دارای محبوبیت زیادی در اکثر کشور های دنیاست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

خانهفروشگاهحساب کاربریسبد خرید