چسباندن سرامیک شکسته

چگونه سرامیک شکسته را ترمیم کنیم؟

برای تعمیر سرامیک یا کاشی باید از چسب های مخصوص استفاده شود. در صورتی که نمی خواهید هزینه زیادی را برای تعویض سرامیک پرداخت کنید، بهتر است که از چسب های مخصوص سرامیک استفاده نمایید. تعمیر انواع سرامیک شکسته با استفاده از چسب در کمترین بازه زمانی انجام می شود. چسب های کاشی را به طور معمول با استفاده از سیمان تولید می کنند. مواد پلیمری تقویت شده ای را هم برای تولید این چسب به کار می گیرند.

سرامیک ماده ای است که در کاربردهای مختلف از جمله هنر، ساخت و ساز و فناوری استفاده می شود. به دلیل دوام، سختی و مقاومت در برابر دماهای بالا شناخته شده است.

با این حال، حتی قوی ترین سرامیک ها نیز می توانند در طول زمان بشکنند یا تراشه کنند. در این مقاله به بررسی روند تعمیر سرامیک شکسته با استفاده از چسب کاشی و سرامیک می پردازیم.

تعمیر سرامیک شکسته با چسب

چسب ترمیم سرامیک

چسب ترمیم سرامیک در دو مدل خمیری و پودری وارد بازار می شوند. چسب های پودری را به عنوان ملات خشک می شناسند که پایه اصلی شان سیمان است. مقدار زیادی پلیمر که با آب ترکیب شده است را برای تولید این چسب به کار گرفته اند.

چسب هایی که خمیری می باشند را برای چسباندن سرامیک ها روی دیوارهای گچی و بتنی مورد استفاده قرار می دهند. این نمونه چسب ها در برابر آب، مواد نفتی، اسید و … مقاومت زیادی دارند.

در انواع چسب های سرامیکی موادی را مورد استفاده قرار می دهند که قدرت چسبندگی و انعطاف پذیری بالایی دارند.

استفاده از چسب های سرامیکی در اجرا نمودن عملیات وقفه ای ایجاد نخواهد کرد. استحکام بالایی که این چسب ها دارند مهمترین ویژگی آنها می باشد.

جهت خرید و استعلام قیمت میکروسمنت کلیک نمایید.

تعمیر سرامیک شکسته با چسب

شکسته شدن سرامیک یا کاشی یکی از اتفاقاتی است که برای بسیاری از سرامیک ها به وجود می آید. برای تعمیر سرامیک شکسته، ابتدا باید نوع شکستگی سرامیک را به درستی مشخص نمایید.

هر یک از شکستگی ها نیاز به اقدام جهت ترمیم دارند. استفاده از چسب مخصوص یکی از بهترین روش های ترمیم سرامیک شکسته می باشد. این چسب ها کمک می کنند تا سرامیک ها به یکدیگر بچسبند و ظاهر زشت آنها از بین برود.

البته باید بدانید که استفاده از چسب ترمیم برای تعمیر سرامیک هایی که شکستگی های کوچک دارند مزیت خواهد داشت. بعد از چسباندن سرامیک ها نباید توقع داشته باشید که آنها شبیه حالت اول شوند.

چسب های سرامیک ها را تنها برای ترمیم انواع سرامیک هایی که شکستگی کوچکی دارند استفاده می کنند. چسب مورد نظر برای ترمیم سرامیک و کاشی  باید در برابر رطوبت مقاومت زیادی داشته باشد.

چسب‌ سرامیک و کاشی معمولاً بر پایه پلیمرهای تقویت‌شده با سیمان ساخته می‌شوند که چسبندگی بسیار بالایی دارند و در زیرساخت‌های مختلف قابل استفاده هستند. این چسب ها پس از افزودن آب آماده استفاده بوده و پس از خشک شدن از استحکام بالایی برخوردار است و در برابر آب مقاوم هستند.

علاوه بر این، در مورد نوع بستری که چسب کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار میگیرد فکر کنید و حتما قبل از خرید چسب کاشی با فروشنده مشورت کنید.

تعمیر سرامیک شکسته با چسب

تعمیر سرامیک فرآیندی حیاتی برای افزایش طول عمر سرامیک ها است. با تعمیر سرامیک های شکسته می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید و ضایعات را کاهش دهید. با این حال، برای دستیابی به یک تعمیر موفق به ابزار و تکنیک های مناسب نیاز دارد.

دو روش اصلی برای تعمیر سرامیک وجود دارد: چسب و مکانیکی. تعمیر چسب شامل استفاده از یک عامل چسبنده برای اتصال مجدد قطعات شکسته است، در حالی که تعمیر مکانیکی شامل سوراخ کردن سرامیک و استفاده از پین های فلزی برای نگه داشتن قطعات در کنار هم است. در این مقاله به تعمیر با چسب سرامیک می پردازیم.

ترمیم سرامیک شکسته

انواع تعمیر سرامیک با چسب

تعمیر ترک های سطحی:

تعمیر ترک های سطحی شامل ترمیم ترک هایی است که روی سطح سرامیک قابل مشاهده است. این نوع تعمیر نسبتاً ساده است و با استفاده از چسب شفاف قابل انجام است.

تعمیر ترک عمیق:

ترمیم ترک عمیق شامل ترمیم ترک هایی است که در بدنه سرامیک گسترش می یابد. این نوع تعمیر به چسب قوی تری نیاز دارد و ممکن است نیاز به استفاده از پین برای نگه داشتن قطعات در کنار هم داشته باشد.

تعمیر تراشه:

تعمیر تراشه شامل تعمیر یک قطعه سرامیک شکسته شده است که بریده شده است. این نوع تعمیر را می توان با استفاده از چسب همرنگ انجام داد.

بهترین چسب برای کاشی و سرامیک شکسته

چسب کاشی خمیری شرکت تراکو یه عنوان یک چسب کاشی و سرامیک سطلی شناخته میشود و با مواد اولیه شرکت تراکو با بالاترین استاندارد تولید شده  و از نظر کیفی مشابه چسب هایی است که این شرکت در 75 کشور دیگر جهان به فروش می رساند. استفاده آسان ، دوام بالا ، مقرون به صرفه و دوستدار محیط زیست از ویژگی های این محصول است.

چسب کاشی خمیری تراکو

نحوه ی چسباندن سرامیک با چسب

مراحل زیر می تواند به شما در دستیابی به تعمیر سرامیک موفق کمک کند:

آماده سازی:

قبل از شروع فرآیند تعمیر، قطعات شکسته شده را کاملا با آب و صابون تمیز کنید. قبل از ادامه، قطعات را کاملا خشک کنید.

استفاده از چسب:

برای ترمیم سرامیک های شکسته با استفاده از چسب، باید نحوه اصولی ترمیم سرامیک را یاد بگیرید. برای نصب و ثابت کردن سرامیک ها به دیوار باید از چسب های کاشی خمیری استفاده کنید.

چسب های خمیری ارزان تر از چسب های پودری هستند. برای استفاده از چسب های پودری باید آنها را با آب ترکیب نمایید. چسب های پودری قدرت بیشتری برای چسبندگی دارند و برای کف و دیوار گزینه مناسبی هستند. برای چسباندن سرامیک و کاشی به کف نباید از چسب پودری استفاده کنید. کار کردن با چسب های خمیری آسان تر از مدل های خمیری می باشد.

برای اینکه با استفاده از چسب های ترمیم انواع سرامیک ها را بچسبانید باید ابتدا روی کار را با موادی که پلیمری هستند آماده کنید. این مسئله کمک می کند تا رطوبت وارد چسب های کاشی نشود.

شما با استفاده از این روش قدرت چسبندگی سرامیک و کاشی را افزایش می دهید. برای نصب کردن سرامیک و کاشی با استفاده از چسب روی سطوح چوبی باید از ملات مخصوص استفاده شود. ضخامت زیرسازی باید حداقل 15 میلی متر باشد.

چسب سرامیک برای ترمیم شکستگی

زمان خشک شدن:

اجازه دهید چسب برای مدت زمان توصیه شده خشک شود، که ممکن است بسته به نوع چسب مورد استفاده متفاوت باشد. صبور باشید و از جابجایی قطعات تا خشک شدن کامل چسب خودداری کنید.

سنباده کاری و تکمیل:

پس از خشک شدن چسب، از کاغذ سنباده برای صاف کردن لبه های زبر یا چسب اضافی استفاده کنید. در صورت لزوم، رنگ یا لعاب را با رنگ اصلی سرامیک بمالید.

چسباندن سرامیک به کف با چسب سرامیک

برای استفاده از چسب سرامیک خمیری و چسب سرامیک پودری باید به ازای هر یک متر مربع سرامیک، 7 الی 8 کیلوگرم چسب استفاده شود. البته این میزان را باید بر اساس زیر سازی اصولی انتخاب کنید. به ازای هر 20 متر مربع سرامیک نیاز است که از یک گالن 8 یا 9 لیتری چسب های سرامیک استفاده نمایید.

کف زیرسازی را باید به خوبی تمیز کنید تا هیچ نوع کثیفی نداشته باشد. این مسئله که ماله کشی در یک جهت باشد بسیار مهم است، چرا که استحکام سرامیک در این صورت بیشتر می شود.

مقدار استفاده از چسب سرامیک پودری به سایز انواع سرامیک ها بستگی دارد. اگر سرامیک ها کوچک تر باشند باید از چسب پودری بیشتری استفاده کنیم. 

از آنجایی که سرامیک های پالرمو بدون درز هستند به پودرهای بندکشی نیاز ندارند. با این وجود بر اساس استانداردهای مشخص شده باید به فاصله دو میلی متری از بندها، پودر چسب سرامیک را مورد استفاده قرار دهید. پودرها را در رنگ بندی های متنوع تولید می کنند.

آیا سرامیک لق شده تعمیر می شود ؟

برای تعمیر سرامیک لق شده می توانید از چسب های خمیری یا پودری استفاده کنید. با استفاده از چسب های با کیفیت درزهای خالی سرامیک پر می شود و دیگر لق نمی زنند. دقت داشته باشید که برای رفع لق زدگی سرامیک ها باید از میزان مناسب چسب و پودر سرامیک استفاده کنید. برای از بین بردن این مشکل ابتدا زیرسازی را به درستی انجام دهید و مقداری از چسب را در قسمت مورد نظر بریزید.

اشتباهات رایج در تعمیر سرامیک با چسب

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی تعمیر سرامیک خود، حتما از اشتباهات زیر جلوگیری کنید:

عجله در فرآیند تعمیر:

قبل از دست زدن به سرامیک وقت بگذارید و بگذارید چسب کاملا خشک شود.

استفاده از چسب نادرست:

چسبی را انتخاب کنید که متناسب با نوع سرامیک و تعمیر مورد نیاز باشد.

اجازه ندادن به چسب تا به خوبی خشک شود:

صبور باشید و اجازه دهید چسب برای مدت زمان توصیه شده خشک شود.

سنباده کاری نکردن و تکمیل قسمت تعمیر شده:

برای اطمینان از یک سطح صاف و یکدست، از کاغذ سنباده برای تکمیل قسمت تعمیر شده استفاده کنید.

اشتباهات رایج در تعمیر سرامیک با چسب

 

نتیجه گیری :

در پایان، تعمیر سرامیک های شکسته با چسب سرامیک با کیفیت شورلول ایرانیان یک راه ساده و مقرون به صرفه برای افزایش عمر سرامیک شما است. با پیروی از تکنیک های صحیح و استفاده از ابزار و چسب مناسب می توانید به تعمیر موفقی دست پیدا کنید و از اشتباهات رایج جلوگیری کنید. با کمی حوصله و توجه به جزئیات می توانید به راحتی سرامیک های شکسته را در خانه تعمیر کنید و سال ها از آنها لذت ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 2 =

خانهفروشگاهحساب کاربریسبد خرید