معرفی چسب بتن

چسب بتن لاتکس چیست ؟ معرفی بهترین چسب لاتکس برای بتن

 ممکن است برایتان سوال شده باشد که چسب لاتکس چیست؟در این مقاله به معرفی چسب بتن لاتکس میپردازیم و دو نوع از بهترین لاتکس هارا به شما معرفی خواهیم کرد که اگر قصد خرید چسب بتن لاتکس را دارید اطلاعات کافی در این باره داشته باشیدمحصولی بر پایه رزین اکریلات می‌باشد که چسب جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به بتن بر روی محصولات بتنی مورداستفاده قرار گرفته و معمولاً از لایه‌های مسطح به‌هم‌ پیوسته ساخته شده است.

این موضوع سبب می‌شود که بتن در مقابل هر نوع عامل نفوذی از خود مقاومت نشان دهد. این چسب بر پایه لاتکس در واقع یک نوع افزودنی محسوب می‌شود و در بازار ایران تحت برندهای مختلفی عرضه می‌شود. البته در خصوص نحوه تشخیص نمونه باکیفیت از این چسب نیز مواردی را در ادامه ذکر می‌کنیم.

چسب لاتکس که جزو چسب بتن های خوب و مقاوم به حساب می آید مزیت‌های زیادی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها افزایش کارایی در بتن بوده و شدت و میزان نفوذپذیری را نیز به میزان قابل‌توجهی در این متریال کم می‌کند.وقتی از نفوذ آب به متریال بتن در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی جلوگیری شود، در واقع مسئله انجماد و ذوب شدن یخ نیز رخ نمی‌دهد و کم‌ و زیاد شدن حجم باعث ترک خوردن نمی‌شود. از طرفی می‌توان با استفاده از این چسب مقاومت فشاری بتن را نیز تا 15 درصد افزایش داد.

مشخصات شیمیایی و فیزیکی چسب بتن لاتکس

این ماده شیمیایی عموماً با درصد pH6.5 تا 7 درصد در بازار موجود است و می‌توان گفت خاصیت اسیدی دارد. علاوه‌برآن می‌توان آن را در دمای 5 تا 35 درجه سلسیوس نگه‌داری کرد و ضروری است که در محیط سربسته به آن آفتاب نتابد.

از طرفی این محصول خاصیت انحلال در آب را داراست و به‌هیچ‌عنوان در نمونه‌های مختلف آن از یون کلر استفاده نمی‌شود.

در مورد ویژگی‌های ظاهری و فیزیکی آن نیز باید بگوییم که مایعی سفید و غلیظ بوده که معمولاً گرانروی آن نسبت به آب کم است. به‌طورکلی چیزی شبیه به چسب‌های مخصوص چوب البته با رنگی روشن است که در بازار تحت برندهای مختلف عرضه می‌شود که اصلی‌ترین تفاوت این محصول بخصوص در مسئله قیمت و مقایسه کیفیت، همان میزان دقت در ساخت و استانداردهایی است که کالا پاس کرده است.

عموماً وزن مخصوص آن نیز 182 کیلوگرم بر لیتر در نظر گرفته می‌شود و چسب بتن لاتکس به شکل سطل‌هایی در وزن‌های 5 الی 20 لیتری قابل خریداری و تهیه در بازار ایران است.

شیمیایی چسب بتن لاتکس

همچنین بخوانید: چسب اپوکسی چیست؟

مزیت های استفاده از چسب لاتکس

علاوه بر تمام مزیت‌های ذکر شده در مورد چسب بتن لاتکس، این چسب کارایی بتن را به حد قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. ضمن این که نفوذپذیری بتن در مقابل هرگونه ماده و متریال شیمیایی بهبود یافته و از طرفی اگر برای شما در یک پروژه عمرانی و ساختمانی مقاومت فشاری بتن مهم است می‌توانید با بهره‌گیری از چسب بتن لاتکس آن را به میزان 15 الی 20 درصد افزایش دهید.

در مقاومت‌های خمشی و سایشی بتن نیز تأثیر می‌گذارد و می‌توان از آن برای نماسازی سیمانی در بتن‌های اکسپوز نیز استفاده کرد.

فراتر از این مسئله در صورتی‌ که محیط پروژه به‌گونه‌ای است که مکرراً بتن در معرض یخ‌زدگی و ذوب مجدد قرار می‌گیرد، می‌توان این محصول را یک متریال استاندارد برای کنترل این موضوع دانست.

بخصوص در مناطق کویری ایران و شهرهای خشک و سرد، معمولاً این مشکل رخ می‌دهد و لازم است که شما در هنگام بتن‌ریزی حتماً از چسب بتن لاتکس به میزان مناسب استفاده کنید.

می‌توان از چسب لاتکسی برای ساخت بتن و ملات‌های پلاستیکی، بتن‌های کرمو، چکش خوار، ترمیم آسیب‌دیدگی در سطوح بتنی، ساخت ملات نما و سطوح و ملات ضد آب استفاده کرد.

درصورتی‌که در پروژه شما یکی از مهم‌ترین ارکان عدم برخورد آب با سطوح بتنی است، می‌توانید به سراغ این چسب بروید.

معمولاً به‌جای این چسب از چسب اپوکسی نیز می‌توان استفاده کرد، این متریال یک پلیمریزاسیون دوجزئی از رزین و سخت‌کننده محسوب می‌شود و هنگام ترکیب با رزین، پروسه کاتالیست در آن آغاز می‌گردد. این چسب یک‌پایه قدرتمند ار رزین اپوکسی به‌حساب می‌آید که مقاومت مکانیکی و چسبندگی فوق‌العاده بالایی دارد.

نحوه استفاده از چسب بتن لاتکس

معمولاً برای استفاده از چسب بتن لاتکس لازم است که بر اساس دستورالعملی که توسط شرکت تولیدکننده روی بسته‌بندی درج شده است پیروی کنید. بین 7 تا 11 درصد از وزن سیمانی که در پروژه مصرف شده است، عموماً از این چسب استفاده می‌شود.

در وهله بعدی چسب را با آب رقیق کرده و سپس روی بتن قرار می‌دهند. همین‌طور این امکان وجود دارد که از این چسب به‌صورت مستقیم در مخلوط بتنی نیز استفاده گردد.

درصورتی‌که قصد شما استفاده از بتن برای نماسازی و نمای ساختمانی باشد، معمولاً میزان مصرف را می‌توان به بیش از 20 درصد وزن سیمان نیز رساند. از طرفی در محیطی که از لایه‌های چسب بتن استفاده شده است، رطوبت 3 الی 4 روز حفظ شود.

همین‌طور ضروری است که سطح زیری در جایی که قصد دارید ماده را روی آن قرار دهید صاف و بدون آلودگی و عناصر اضافه باشد. در واقع وجود هر کدام از این مواد اضافه و مزاحم می‌تواند میزان استحکام و کارایی متریال چسب بتن لاتکس را تا 50 درصد کاهش دهد.

همچنین بخوانید: بتن و افزودنی های آن

عموماً پیشنهاد اصلی تولیدکنندگان و متخصصین حوزه ساختمان در مورد میزان مصرف چسب بتن لاتکس این است که آن را در هنگام نماسازی و برای ایجاد ملات ریزدانه به میزان 20 درصد بیشتر به ملات اضافه کنید. 7 تا 11 درصد در موارد استفاده دیگر می‌تواند رقم استانداردی باشد و در این حالت مقاومت لازم را ایجاد نمی‌کند.

 چسب بتن لاتکس

کاربردهای چسب بتن لاتکس

چسب بتن لاتکس یک نوع چسب اختصاصی است که برای اتصال و چسباندن مواد مختلف در پروژه‌های ساختمانی و ساخت و ساز به کار می‌رود. این چسب به دلیل ویژگی‌های خاص خود در انواع مختلف کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کاربردهای چسب بتن لاتکس عبارتند از:

چسباندن بتن به بتن

از چسب بتن لاتکس برای چسباندن دو قطعه بتن به یکدیگر استفاده می شود. این چسب برای چسباندن بتن تازه به بتن قدیمی یا چسباندن دو قطعه بتن که در فاصله ای از یکدیگر قرار دارند استفاده می شود.

چسباندن بتن به سایر مصالح ساختمانی

از چسب بتن لاتکس برای چسباندن بتن به سایر مصالح ساختمانی مانند کاشی، سرامیک، سنگ و آجر استفاده می شود. این چسب برای نصب کاشی و سرامیک روی سطوح بتنی، چسباندن سنگ نما به دیوارهای بتنی و ترمیم ترک های دیوارهای بتنی استفاده می شود.

ترمیم و بازسازی بتن

از چسب بتن لاتکس برای ترمیم و بازسازی بتن آسیب دیده استفاده می شود. این چسب برای پر کردن ترک های بتن، ترمیم فرورفتگی های بتن و ترمیم بتن فرسوده استفاده می شود.

بهترین چسب لاتکس برای بتن

چسب بتن ويژه Sure Add SL412 :

چسب بتن لاتکس SL412  رزینی بر پایه پلیمرهای اصلاح شده می باشد. ویژگی های آن انعطاف پذیری بالا، آب بندی و واسطه‌ی چسبنده قوی، افزایش مقاومت خمشی – سایشی و کششی، مقاومت بالا مقابل سیکل های ذوب و انجماد و نمک های یخ زدا است.

چسب بتن لاتکس 412

همچنین از این محصول برای تقویت چسب های کاشی و سرامیک پودری، ملات های بندکشی، آب بندی منابع آب و استخر میتوان استفاده نمود.

چسب بتن ويژه Sure Add SL406: 

چسب بتن لاتکس SL406 مایعی است بر پایه آکریلیک که باعث افزایش مقاومت چسبندگی و مقاومت خمشی و بالا بردن خواص مکانیکی در ملات سیمانی می شود. برای خرید این محصولات میتوانید روی نام محصول کلیک کنید.

چسب بتن لاتکس 406

خواص چسب بتن لاتکس

معمولاً از این چسب  برای افزایش میزان چسبندگی و انعطاف‌پذیری استفاده می‌شود. می‌توان به‌راحتی و با قیمت مناسب آن را در بازار تهیه کرد. از طرفی مقاومت شیمیایی فوق‌العاده بالایی دارد و در دسته‌بندی محصولات غیرسمی نیز به‌حساب می‌آید.

در صورتی‌ که پروژه عمرانی بتنی شما در یک محیط شدیداً مرطوب بنا شده است، استفاده از چسب بتن لاتکس می‌تواند میزان نم و رطوبت را تا حد زیادی کاهش دهد. از طرفی پایه بتنی شما در یک ساختمان توان مقاومت فشاری بیشتری نیز پیدا می‌کند که این موضوع به‌خودی‌خود اهمیت زیادی دارد.

در هنگام خرید چسب بتنی لاتکس حتماً به چسبندگی و قدرت آن، انقباض کم‌تر و مقاومت در مقابل سایش دقت کنید. چسب لاتکس معمولاً مقاومت بتن را در مقابل نمک‌های مزاحم افزایش می‌دهد و در گالن‌های چند کیلویی و تا 20 کیلوگرم در بازار موجود است.

همچنین لاتکس در ساختمان با کیفیت بالا در مشابه چسب بتن نیز برابر دارد، چسب لاتکس رزین در دسته بندی توی گرما و سرما نگهداری نیز میشود.

جمع بندی

همان طور که خواندیم چسب بتن لاتکس بهترین چسب برای بتن در محیط مرطوب بوده و مورد توجه صنعت گران زیادی قرار گرفته است. همچنین دو نوع از بهترین چسب های لاتکس را به شما معرفی کردیم تا خریدی مطمئن داشته باشید.

شورلول ایران برترین تولیدکننده محصولات نوین ساختمانی در ایران با بیش از 100 محصشول ساختمانی دارای استانداردهای ملی و بین المللی محصولات خود را با نازل ترین قیمت به شما خریداران گرامی ارائه میدهد

شما میتوانید جهت هرگونه سوال یا راهنمایی با شماره های سایت تماس بگیرید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 9 =

خانهفروشگاهحساب کاربریسبد خرید